andrzej_j
Administrator
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław -> Psie Pole
|
Wysłany: Pon 17:58, 29 Wrz 2008 Temat postu: w stronę pierwszaków - WAŻNA sprawa |
|
|
Czołem "Kotki".
Ja teraz w sprawie formalnej.
Forum Dolnośląskie Analityków, wychodząc naprzeciw trudnościom w e-komunikowaniu się między studentami i wykładowcami jak i władzami dziekańskimi, czy też w wymianie wiadomości i plików miedzy samymi studentami, ale w taki sposób który uniemożliwi dostęp do tych informacji osobom z zewnątrz, od tego roku podjęło inicjatywę utworzenia mailowych grup dyskusyjnych. Będziecie pierwszym rocznikiem objętym naszym pomysłem. Na początek przedstawię Wam kilka podstawowych informacji.
Co to jest mailowa grupa dyskusyjna?
Najprościej rzecz ujmując jest to miejsce na jednym z wielu serwerów umożliwiających tego typu usługę, który ma charakter podobny do konta pocztowego i posiada swój adres e-mail. Osoby należące do takiej grupy podają na serwer także swoje adresy e-mail. Zasada funkcjonowania jest bardzo łatwa: wiadomość kierowana na adres grupy dyskusyjnej, po trafieniu na serwer, jest automatycznie rozsyłana na wszystkie adresy e-mail zapisanych do niej użytkowników. Także w drugą stronę - jeśli jeden z użytkowników odpowie na taką wiadomość (czy to pisząc pod adres mailowy grupy, czy używając po prostu opcji "odpowiedz" np. w Outlook'u), jego mail także trafi pod wszystkie maile zapisane do grupy.
Czemu ma to służyć?
Wyobraźcie sobie sytuację, że napisaliście właśnie jakieś kolokwium (lub egzamin). Aby nie przyjeżdżać specjalnie tylko po to by czytać wyniki na tablicy ogłoszeń, prosicie wykładowcę/asystenta o przesłanie wyników na adres e-mail Waszej grupy (w większości przypadków oni sami pytają studentów o jakiś mail kontaktowy). W momencie gdy asystent wysyła wyniki na adres Waszej grupy dyskusyjnej, automatycznie trafiają one na prywatnego maila każdego z Was. Lub inna sytuacja... jedna osoba z Waszego roku dostaje jakieś materiały od prowadzącego zajęcia i ma je rozprowadzić po studentach całego roku - wystarczy, że prześle je na Wasz adres i wszyscy dostaną materiały na prywatnego maila. Albo jeszcze inaczej - wyobraźcie sobie, że dostaliście od starszych kolegów dostęp do jakiś informacji np. nt. któregoś z zaliczeń - osoba obdarowana takimi informacjami wysyła je na adres Waszej grupy i cały rok wie już co i jak.
Ale jeśli ktoś będzie czytał te wiadomości spoza studentów naszego roku?
Nie ma takiej możliwości. Każdy może wysłać wiadomość na maila Waszej grupy, jednak zostanie ona doręczona JEDYNIE pod adresy studentów zapisanych do grupy (czyli tylko do studentów Waszego roku). Także wiadomości wewnątrz grupy będą krążyły jedynie wśród maili do niej zapisanych, więc możecie mieć pewność, że nikt z zewnątrz nie będzie miał dostępu do Waszych komentarzy, wyników waszych kół i egzaminów, czy wreszcie nie wypłyną z niej wymieniane między Wami pliki.
Jak możecie się zapisać do grupy dyskusyjnej Waszego rocznika?
Wystarczy, że będziecie na rozpoczęciu roku akademickiego (2 października). Po uroczystym przywitaniu zbierzemy się w jednym miejscu i zapiszecie swoje adresy e-mail, które później wprowadzę na Wasz serwer. Możliwość wypisania lub zapisania na nowo do grupy będzie także później (dostaniecie szczegółową instrukcję w pierwszym mailu).
Jaki adres posiada Wasz rocznik?
Już działający adres to: amed0809@googlegroups.com
Czy jesteście zainteresowani? W razie pytań - moje namiary na stronie FDA.
Pozdrawiam,
Andrzej J.
Post został pochwalony 0 razy
|
|